Κάτω Αχαΐα: Σε ποιο σημείο κινδυνεύει να… εκτροχιαστεί ο Προαστιακός | Απαντήσεις από ΟΣΕ και Περιφέρεια

Σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου επέκτασης και αναβάθμισης του Προαστιακού σιδηρόδρομου, στο τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαΐα, διατυπώνουν οι σιδηροδρομικοί, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της συνεδρίασης του συλλόγου τους.
Μετά την επίσκεψη στο χώρο των εργασιών και την σχετική ενημέρωση που έγινε, η πορεία υλοποίησης του έργου βρέθηκε στο επίκεντρο της συνεδρίασης του παραρτήματος Αχαΐας του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου, και όπως αναφέρει ο σύλλογος:
* Υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στη δημοπράτηση των Αυτόματων Μηχανισμών Ισόπεδων Διαβάσεων, η οποία έπρεπε να είχε γίνει το Σεπτέμβριο του 2016 και δεν έχει γίνει ακόμα. Έτσι, δεν έχει ξεκινήσει η ανακαίνιση των ισόπεδων διαβάσεων με νέα συστήματα όπως προβλέπονται από τη μελέτη (τύπου S trail).
* Παρόλο που τα έργα έχουν ξεκινήσει εδώ και 6 μήνες εκτός από τις στάσεις και μερικούς στρωτήρες – που αλλάχθηκαν κατά τη βούληση του εργολάβου, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τις υποδείξεις της επίβλεψης και της διευθύνουσας υπηρεσίας – όλες οι υπόλοιπες σιδηροδρομικές εργασίες δεν έχουν αρχίσει καν.
Το παράρτημα Αχαΐας του Συλλόγου Σιδηροδρομικών Πελοποννήσου καλεί τη διοίκηση του ΟΣΕ και τους υπευθύνους «να σταματήσουν την αυθαιρεσία του εργολάβου και να τον υποχρεώσουν να ακολουθήσει άμεσα τις εντολές των Υπηρεσιών του ΟΣΕ και όχι να φροντίζουν να τον ανταμείβουν με πανωπροίκια, δίνοντάς του χιλιάδες ευρώ για την εργασία καθαρισμού της γραμμής από τα χόρτα».
Ο ΣΣΠ τονίζει ακόμα ότι θα παρακολουθεί τις εργασίες που γίνονται στον Προαστιακό Πάτρα – Κάτω Αχαΐα και μαζί με το σωματείο της Αχαΐας θα παρεμβαίνει, ώστε να δοθεί όσο πιο γρήγορα γίνεται το έργο στους κατοίκους της Δυτικής Αχαΐας που το έχουν ανάγκη.Φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο ΟΣΕ, αλλά με πόρους που αντλούνται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας. Η «ΠτΚ» επικοινώνησε με τον Περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα, ο οποίος τόνισε ότι η επέκταση του Προαστιακού είναι ένα έργο μείζονος σημασίας για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, γιατί θα αποτελέσει ένα οικονομικό, γρήγορο και εναλλακτικό μέσο μετακίνησης και διασύνδεσης των κατοίκων της Πάτρας, των νότιων συνοικιών και της Κάτω Αχαΐας.
Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης, το έργο είναι ενταγμένο στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας με προϋπολογισμό άνω των 5 εκατ. ευρώ, με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ και με συγκεκριμένο συμβατικό χρόνο υλοποίησης, εννοώντας ότι τα χρονικά περιθώρια δεν είναι ανεξάντλητα.
Η επέκταση του Προαστιασκού, αφορά στην ουσία δύο υποέργα. Την υφιστάμενη εργολαβία που έχει ως αντικείμενο την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω Αχαΐα, η οποία έχει ανατεθεί από τα τέλη του περασμένου καλοκαιριού.
Στο δεύτερο υποέργο που αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση 30 νέων αυτομάτων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) και την αποκατάσταση λειτουργίας δύο υφιστάμενων στο υπό αναβάθμιση τμήμα γραμμής του Προαστιακού Πατρών από Αγ. Ανδρέα έως Κ. Αχαΐα, έγινε ένας διαγωνισμός τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά δεν προέκυψε μειοδότης, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα να μην υπάρχει ακόμα εργολάβος.
Πηγη: Εφ. Πελοπόννησος