«Είναι πολλά τα λεφτά Άρη» για τη …μεταφορά των μαθητών – Σκέντζος: «Κόπηκε το φαγοπότι κάποιων»

Στο «αέρα»παραμένει ακόμα ο σχεδιασμός για την μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους στο Νομό Αχαΐας, μόλις ένα μήνα πριν την έναρξης της νέας χρονιάς.

Οι έως τώρα προτάσεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, η οποία είναι και η αρμόδια για την κατάρτιση των δρομολογίων και την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού ανάθεσης, δεν έχουν γίνει αποδεκτές, με τους ιδιοκτήτες ταξί να καταγγέλλουν ότι επιχειρείται με «παράτυπες» διαδικασίες να τους αφαιρεθούν πάνω από τα μισά δρομολόγια που αναλάμβαναν. Ο Πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί Πατρών και Περιχώρων, Παναγιώτης Σκέντζος μάλιστα, μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7», έκανε λόγο για παρεμβάσεις «εξωθεσμικών» που προσπαθούν να επιβάλουν καταστάσεις.

Παναγιώτης Σκέντζος
Παναγιώτης Σκέντζος

«Εμείς κάναμε τέτοιον αγώνα και κόπηκε το φαγοπότι και αυτό που λέω είναι απόλυτα τεκμηριωμένο. Κάνουμε λοιπόν εμείς αυτό που κάποιους τους έβλαψε, δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει αυτό το παιχνίδι», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σκέντζος αναφερόμενος στο γεγονός ότι κατά το παρελθόν η μεταφορά των μαθητών κόστιζε 12,5εκ. ενώ σήμερα έχει πέσει κάτω από το μισό! Υποστήριξε δε ότι οι ιδιοκτήτες ταξί του Νομού δεν πρόκειται να φέρουν κανένα εμπόδιο όταν πρυτανεύει η λογική και εφαρμόζονται οι νόμοι. «Όταν προσπαθούν κάποιοι να τους παραποιήσουν ή να τους ερμηνεύσουν όπως το θέλουν, και να δημιουργήσουν πρόβλημα είναι δικό τους θέμα. Η αρμοδιότητα είναι της Περιφέρειας αλλά όταν παρεμβαίνουν εξωθεσμικοί και προσπαθούν να επιβάλουν καταστάσεις και συστήματα «διαστημικά» καταλαβαίνετε ότι η πραγματικότητα είναι σκληρή και αδυσώπητη και δεν μπορεί να υπάρχουν πολλές αλήθειες. Μια υπάρχει και αυτή θα επικρατήσει και γι’ αυτό είμαστε αισιόδοξοι ότι, τόσο Περιφερειάρχης όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, θα πράξουν αυτό που πρέπει», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Στις επίμονες ερωτήσεις να ξεκαθαρίσει σε ποιους «εξωθεσμικούς» αναφέρεται ο κ. Σκέντζος δεν θέλησε να μπει σε λεπτομέρειες σχολιάζοντας:«Είπα ένα πράγμα που θα τεκμηριωθεί και είναι τεκμηριωμένο από εμάς αλλά είναι άλλοι για να λύσουν αυτά τα ζητήματα. Εγώ θα σας πω πως έχουν τα πράγματα: Πριν από το 2013 υπήρχε ένας μεσαίωνας στη μεταφορά των μαθητών. Κάποιοι που είχαν τη δυνατότητα, π.χ. το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας, έπαιρναν το πακέτο. Εμείς δεν το αντιπαλευόμαστε το ΚΤΕΛ, για λογαριασμό τους κάνουν τη «δουλειά» τους άριστα. Υπήρχε όμως χάος, δεν υπήρχε κανένας έλεγχος. Απόδειξη ότι στοίχιζε η μεταφορά των μαθητών 12,5εκ. στην Αχαΐα και υπήρχαν παρατυπίες, αδιαφανείς διαδικασίες κ.α..

Έτσι η Πολιτεία να ανταποκρίθηκε φτιάχνοντας ένα σύγχρονο νόμο ο οποίος λέει ότι το έργο θα το παίρνουν οι φυσικοί μεταφορείς και όχι ένας υπερεργολάβος και να αποκομίζεται και άλλα οφέλη πέραν εκείνων που έχει ως μεταφορέας. Το πήραμε λοιπόν το κομμάτι που μας αναλογεί και μειώθηκε το κόστος, άκουσον-άκοσον, από 12,5εκ. στα 4,5εκ. και μάλιστα για πολύ περισσότερους μαθητές. Αυτά τα γνωρίζει η Πολιτεία γι’ αυτό την είχε την Αχαΐα πάντα στο «κόκκινο» όσον αφορά τη μεταφορά των μαθητών. Εξορθολογίστηκε η κατάσταση, μειώθηκε το κόστος, εξυπηρετήθηκαν ασφαλέστερα οι μαθητές σε ότι έχει να κάνει το κομμάτι το δικό μας. Το σπουδαιότερο από όλα; Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ενέκρινε τη δική μας δαπάνη και μόνο, οι μόνοι που έχουν εξοφληθεί είναι οι οδηγοί ΤΑΞΙ σε μικρό χρονικό διάστημα, όταν παλιότερα κάναμε να πάρουμε τα χρήματά μας, δια μέσου του ΚΤΕΛ, 3 και 4 χρόνια. Την ίδια ώρα το ΚΤΕΛ ακόμα οφείλει χρήματα στους παλιούς μεταφορείς που έκανε τον υπερεργολάβο και κάποιοι έχουν πάει ακόμα και στα δικαστήρια.

Τώρα λοιπόν βλέπουμε, κι εδώ πάει αυτό που σας είπα για τους εξωθεσμικούς, πάνε να μπούνε στο Δυναμικό Σύστημα των Αγορών, το οποίο ίσχυε από το 2007 αλλά δεν εφαρμοζόταν ποτέ γιατί είναι ειδική περίπτωση οι μεταφορές. Είναι καλό αλλά χρειάζεται κάποιος εξορθολογισμός. Έκαναν μια μελέτη και μπήκαν σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα το οποίο η Πολιτεία θα το εφαρμόσει αρχικά μόνο στην Αττική και σε ένα μέρος των μαθητών, χωρίς αποκλεισμούς. Έγινε εδώ μια συνάντηση και ήρθε η υπεύθυνη του προγράμματος από την Αττική. Εμείς με όλα αυτά συμφωνούμε, αλλά εδώ έγινε μια μελέτη που ξαφνικά πετάει έξω μαθητές. Δηλαδή κάποιοι μαθητές που πήγαιναν τα προηγούμενα χρόνια σχολείο δωρεάν, τους πετάει έξω και το 50% του έργου που ανήκει στα ΤΑΞΙ, αυθαίρετα το δίνει στα λεωφορεία», τόνισε ο κ. Σκέντζος.

Σημείωσε μάλιστα ότι: «Αυτό εμείς δεν μπορούμε να το δεχθούμε, για ένα έργο που μας ανήκει με Νομό, κάνοντας κάποιες δοκιμές, να μας αφαιρέσουν ένα εισόδημα μέσα στην κρίση. Ζητάμε να εφαρμοστεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση πραγματικά και όπως προβλέπεται το σύγχρονο σύστημα. Όποια μεταρρύθμιση, είμαστε στο πλευρό της Περιφέρειας, μέσα από διαδικασίες και συζήτηση, να γίνει. Απόδειξη όσο έκαναν αυτοσχεδιασμούς και ακροβασίες δεν εγκρίθηκε ποτέ κανείς διαγωνισμός και αυτό που προσπαθούν να κάνουν τώρα δεν θα εγκριθεί. Πρέπει να λειτουργήσουμε με πραγματικά δεδομένα, να εξασφαλιστεί πάλι η ομαλή λειτουργία και είμαστε ανά πάσα στιγμή διαθέσιμοι.».

Αναφερόμενος στην πρόσφατη σύσκεψη που έγινε για το θέμα με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Απόστολο Κατσιφάρα, η πλευρά των ιδιοκτητών ταξί κατέθεσε, σύμφωνα με το Πρόεδρό τους, τεκμηριωμένα έγγραφα για κάθε δρομολόγιο ξεχωριστά, αναφέροντας τους νόμους και τα λάθη που περιελέμβανε, κατά τους ίδιους, η διακήρυξη. Επιπλέον κατέθεσαν και ένσταση η οποία αναμένεται να συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας. Πάντως στην περίπτωση που ο σχεδιασμό δεν αλλάξει οι ιδιοκτήτες των ταξί δεν είναι διατεθειμένοι να συμμετάσχουν στη μεταφορά των μαθητών.

«Σε τι να συμμετάσχουμε; Σε κάτι που δεν μας μένει να δουλέψουμε; Δεν πρόκειται να νομιμοποιήσουμε μια κατάσταση παράτυπη. Όταν σου βγάζει ο μελετητής διαδρομή με…. σκαλοπάτια; Δηλαδή να αναβαίνει το ΤΑΞΙ τα σκαλοπάτια, ή από δρόμους δασικούς που δεν περνούν ούτε τρακτέρ; Καταλαβαίνετε ότι η μελέτη δεν είναι αξιόπιστη, μπορεί να είναι καλή, αλλά δεν μπορούν να γίνονται πράγματα από τον χάρτη. Παλιότερα επιβεβαιώνονταν οι διαδρομές από εμάς τους ίδιους και με εκπροσώπους της Περιφέρεια. Βλέπαμε εάν αυτά που βγάζει το google, είναι βατοί δρόμοι; Μπορούν να γίνουν με ασφάλεια για τους μαθητές; Είχε γίνει μια σωστή κατάσταση. Εμείς όταν πρωτοπήραμε το έργο χρειαστήκαμε έξι μήνες, 10 άνθρωποι να ασχολούμαστε με τα δρομολόγιο.

Τέλος απαντώντας στο ερώτημα εάν το κόστος για τη μεταφορά μαθητών με λεωφορεία είναι μικρότερο από το να γίνεται με ταξί, υποστήριξε:

«Αυτό είναι παραμύθι που εμείς το απορρίψαμε με στοιχεία, όπως όταν μπήκαν τα ταξί μειώθηκε το κόστος από 12,5 στα 4,5εκ. και τώρα έχει πάει πέντε κάτι, αυτό τα λέει όλα από μόνο του. Παλιά πήγαιναν στην ίδια γειτονιά 4 ταξί για 4 μαθητές και δίνανε τα χρήματα σε Ι.Χ., σε συνταξιούχους, χωρίς παραστατικά και τιμολόγια. Εμείς κάναμε τέτοιο αγώνα και κόπηκε το φαγοπότι και αυτό που λέω είναι απόλυτα τεκμηριωμένο. Κάνουμε λοιπόν εμείς αυτό που κάποιους τους έβλαψε, δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει αυτό το παιχνίδι. Βεβαίως όταν 20 παιδιά πάνε με ένα λεωφορεία κοστίζει λιγότερο από το ταξί, αλλά όμως το έργο το δικό μας δεν είναι αυτό. Το έργο το δικό μας είναι εκεί που δεν πάνε τα λεωφορεία, είναι για ΑμεΑ, για Μουσικά Σχολεία και για εκεί που δύσκολα πάει το λεωφορείο. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να κατεβάζουμε τα παιδιά από τα κατσάβραχα και τα χιόνια σε άλλες περιοχές, και να γίνουμε εμείς εργαλεία του κάθε ΚΤΕΛ ή του κάθε χ της Περιφέρειας που θέλει να παίξει παιχνίδι. Για 4 ευρώ να κατεβάσουμε από το βουνό το παιδί στην άσφαλτο για να το πάρει το ΚΤΕΛ να συνεχίσει. Αυτό δεν συνέβαινε ποτέ, δεν το ζητάει ο Νόμος και δεν μπορούμε να το κάνουμε εμείς», κατέληξε ο κ. Σκέντζος.