Διαψεύστηκαν οι «Κασσάνδρες» – Όλες οι μεταβολές στην Ειδική Αγωγή

Την ικανοποίηση του εξέφρασε στο ρ/σ «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κώστας Γιαννόπουλος, για την ίδρυση των νέων σχολικών μονάδων και τμημάτων ένταξης.
Κώστας Γιαννόπουλος
Κώστας Γιαννόπουλος

Όπως είπε ο ίδιος χαρακτηριστικά, «Και πώς να μην είναι κάποιος ικανοποιημένος όταν γνωρίζει και έζησε το προηγούμενο διάστημα μια έντονη αμφισβήτηση και μια κριτική.

Πρώτα απ’ όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι η ίδρυση τμημάτων ένταξης και των σχολικών μονάδων που είναι μικρές σε αριθμό, αλλά μεγάλης σημασίας, όλα αυτά δεν γίνονται σε κοινωνικό και εκπαιδευτικό κενό, σημαίνει ότι υπάρχουν αυτές οι ανάγκες σ’ αυτά τα σχολεία, τις έχει αξιολογήσει η τοπική εκπαιδευτική κοινότητα.

Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι η πολιτεία και ιδιαίτερα το υπουργείο παιδείας έχει δείξει ιδιαίτερη ευαισθησία και αυτό φάνηκε και πέρσι με τον μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών που προσελήφθησαν σαν αναπληρωτές για να στελεχώσουν τις δομές της ειδικής αγωγής και φέτος προχωρήσαμε στον πολλαπλασιασμό αυτών των σχολικών μονάδων.

Αυτά ανακουφίζουν πολλαπλώς όλους αυτούς τους ανθρώπους που είχαν ανάγκη να στηρίξουν τα παιδιά τους, όχι μόνο οικονομικά, αλλά συναισθηματικά, ψυχολογικά».

Σε ότι αφορά το πρόβλημα που υπάρχει στο ΕΕΕΕΚ Πύργου, το οποίο συστεγάζεται με το ειδικό γυμνάσιο, ο κ. Γιαννόπουλος ξεκαθάρισε, «Αυτή τη στιγμή το ΕΕΕΕΚ Πύργου με το ειδικό γυμνάσιο συστεγάζονται κάτω από άθλιες συνθήκες, σε λυόμενα κτίρια τα οποία είναι ακατάλληλα. Προσπαθούμε να αναβαθμίσουμε τις υποδομές αυτού του χώρου γι’ αυτό και θα τα ξεχωρίσουμε αυτά τα δύο σχολεία.

Το ΕΕΕΕΚ δηλαδή θα μεταφερθεί σε άλλο σχολικό χώρο, επαρκέστατο. Υπάρχουν κάποιες προτάσεις, δεν μπορώ να πω αυτή τη στιγμή που έχουμε καταλήξει, έχουμε δύο επιλογές όμως στα χέρια μας και θα το προχωρήσουμε άμεσα. Το δε ειδικό γυμνάσιο, μπορεί να μείνει αυτό το διάστημα εκεί που βρίσκεται, να αποσυμφορηθεί, ειδάλλως θα φύγει και θα πάει σε άλλο κτίριο, ώστε να είναι καλές οι κτιριακές υποδομές που θα φιλοξενήσουν αυτά τα παιδιά. Θεωρώ ότι η καινούρια σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με καινούρια στέγαση και για τα δύο σχολεία».

Ενώ, ως προς τη μεταφορά των μαθητών, τόνισε, «Υπάρχει πράγματι ένα θέμα για τη μεταφορά των μαθητών. Πιστεύω ότι θα γίνει ότι είναι δυνατόν ώστε να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα.

Ένα σχολείο με δύο τρία παιδιά δεν κάνει καλό στα παιδιά, δεν είναι παιδαγωγικά ορθό. Ένας μαθητής, θέλει συμμαθητές γύρω του, θέλει ένα περιβάλλον, μια κοινότητα μαθητική από την οποία θα ανταλλάσσει εμπειρίες, βιώματα, θα βρίσκεται σε μια σχέση αλληλεπίδρασης μαζί τους, χρειάζεται να έχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης. Καλύτερη είναι η μεταφορά των μαθητών εκτιμώ, από το να έχουμε μικρές σχολικές μονάδες των τεσσάρων, πέντε μαθητών».

Γενικά οι μεταβολές στην Ειδική Αγωγή σε πανελλήνιο επίπεδο αφορούν:

-. Ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά

Ιδρύονται 61 Τμήματα Ένταξης σε Νηπιαγωγεία

Ιδρύονται 344 Τμήματα Ένταξης σε Δημοτικά

-. Ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης σε Γυμνάσια

Ιδρύονται 126 Τμήματα Ένταξης σε Γυμνάσια

-. Ιδρύονται Επαγγελματικά Γυμνάσια και Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ)

Επαγγελματικά Γυμνάσια: 9

ΕΕΕΕΚ: 5

-. Ιδρύσεις Ειδικών Νηπιαγωγείων και Δημοτικών

Ειδικά Νηπιαγωγεία:3

Ειδικά Δημοτικά:6

-. Μετατροπές Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων

Μετατρέπονται 31 ΤΕΕ ως εξής:

4 Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια

5 Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια

22 Επαγγελματικά Γυμνάσια

-. Ιδρύσεις Λυκειακών Τάξεων

Σε 12 Επαγγελματικά Γυμνάσια ιδρύονται Λυκειακές Τάξεις

-. Προαγωγές

Προάγονται: 26 Δημοτικά

-. Συγχωνεύσεις- υποβιβασμοί – καταργήσεις Σχολείων

Συγχωνεύονται 4 Ειδικά Νηπιαγωγεία

Υποβιβάζονται 3 Ειδικά Δημοτικά

Καταργούνται 3 Ειδικά Δημοτικά και 1 Ειδικό Νηπιαγωγείο

-. Συγχωνεύσεις – καταργήσεις ΤΕ στην ΠΕ

Συγχωνεύονται 24 Τμήματα Ένταξης

Καταργούνται 7 Τμήματα Ένταξης σε Δημοτικά

Καταργούνται 6 Τμήματα Ένταξης σε Νηπιαγωγεία

-. Μετονομασίες – καταργήσεις ΤΕ στη ΔΕ

Μετονομάζονται 2 Τμήματα Ένταξης

Καταργείται 1 Τμήμα Ένταξης

Ειδικότερα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας έχουμε τις εξής μεταβολές:

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Α. ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ιδρύσεις

ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΙΔΡΥΕΤΑΙ:

-. ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΧΑΪΑΣ ΙΔΡΥΕΤΑΙ

-. Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΑΙΓΙΟΥ

Σύνολο: 2 ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων

Τμήματα Ένταξης  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αιτωλοακαρνανίας ιδρύονται:

  1. E στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ
  2. E στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
  3. E στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΑΙΡΟΥ
  4. E στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΣΤΑΚΟΥ
  5. E στο 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

Στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αχαΐας ιδρύεται:

  1. E στο 19ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΤΡΑΣ

Στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Ηλείας ιδρύονται:

  1. E στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ
  2. E στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΡΘΟΛΟΜΙΟΥ
  3. E στο 3οΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
  4. E στο 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ
  5. E στο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΑΓΑΝΟΥ

Σύνολο: 11 ιδρύσεις ΤΕ

«ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ Ειδικών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας μετατρέπεται:

Το ΤΕΕ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Α’ & Β’ ΒΑΘΜΙΔΑΣ ΠΑΤΡΩΝ (ΦΕΚ 1400/τΒ΄/13-09-2004)

σε Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο- Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο Πατρών

Β. ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Ιδρύσεις

«ΙΔΡΥΣΕΙΣ Ειδικών Νηπιαγωγείων & Ειδικών Δημοτικών Σχολείων»

Στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΑΧΑΪΑΣ ΙΔΡΥΟΝΤΑΙ:

1/θεσιο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου

2/θεσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καλαβρύτων

Σύνολο: 2 ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων

Τμήματα Ένταξης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αιτωλοακαρνανίας ιδρύονται:

Τ.Ε στο 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου

Τ.Ε στο 2ο 6/θεσιο Δ.Σ. Παναιτωλίου

Τ.Ε. στο 6/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Φυτειών

Τ.Ε. στο 7/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Λουτρού

Τ.Ε. στο 6/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Πενταλόφου

Τ.Ε. στο 5ο 7/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Ναυπάκτου

Τ.Ε. στο 6/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Ξηροπηγάδου

Τ.Ε. στο 2ο 7/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Βόνιτσας

Τ.Ε. στο 6/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Λυγιάς

Τ.Ε. στο 17ο 12/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου

Τ.Ε. στο 20ο 6/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου

Τ.Ε. στο 2ο 7/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρίου

Τ.Ε. στο 3ο 7/θεσιο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης

Στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αχαΐας ιδρύονται:

Τ.Ε στο 2/θ Νηπιαγωγείο Καλαβρύτων

Τ.Ε. στο 2/θ 37ο Νηπιαγωγείο Πατρών

Τ.Ε. στο 2/θ 3ο Νηπιαγωγείο Αιγίου

Τ.Ε. στο 2/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών

Τ.Ε. στο 2/θ 52ο Νηπιαγωγείο Πατρών

Τ.Ε. στο 2/θ 4ο Νηπιαγωγείο Παραλίας

Τ.Ε. στο 2/θ 2ο Νηπιαγωγείο Ρίου

Τ.Ε. στο 7/θ Δημοτικό Σχολείο Αιγείρας

Τ.Ε. στο 14ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Τ.Ε. στο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Καρεΐκων

Τ.Ε. στο 16ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Πάτρας

Τ.Ε. στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας

Στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ηλείας ιδρύονται:

Τ.Ε. στο 6ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Πύργου

Τ.Ε. στο 10/θ Δημοτικό Σχολείο Αρχ. Ολυμπίας

Τ.Ε. στο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Πελοπίου

Σύνολο: 28 ιδρύσεις ΤΕ